LÄMPÖÄ ERISTÄVÄT LASIT

Sävytetty IR-lasi puolittaa auringon säteilylämmön

hammerglass automotive, värmereducerande tonade IR-rutor halverar värmen från solstrålningen, förbättrar artbetsmiljön

Parempi työympäristö ja alhaisemmat käyttökustannukset

Korkeat polttoainekustannukset ja epämiellyttävä työympäristö ovat vain kaksi useista eri ongelmista, joihin Hammerglassin tuotteet voivat tarjota ratkaisun – sen lisäksi, että ne voivat pelastaa ihmishenkiä. Useimmat uudet koneet ovat Ilmastoituja, mutta Ilmastointi kuluttaa paljon polttoainetta ja vaikka kylmä on säädetty maksimiin, tulee niille ruumiinosille erittäin kuuma, joihin auringonsäteet osuvat. Hammerglass IR:n tekee ohjaamon ilmaston mielyttäväksi ja polttoainekustannukset pienenevät. IR laseilla on samat ominaisuudet kuin tavallisilla Hammerglasseilla vahvuuden, kemiallisen kestävyyden ja naarmunkeston suhteen. 12 mm Hammerglass IR on RABS luokiteltu.

hammerglass IR-rutor tar bort ca 50% av solstrålningen, tonad Hammerglass IR, halverad solvärme i maskinhytten

Puoliinnuta auringon säteilylämpö IR lasilla

Hammerglass IR (InfraPuna) poistaa 45-55% auringon säteilystä. Lasit toimitetaan äksi sävytettyinä Hammerglass IR:nä.

 

Vaaleaa sävytystä ei pidä sekoittaa tavallisiin sävytettyihin autojen laseihin. IR lasien valmistuksessa niihin lisätään aine, joka imee auringon infrapunasäteilyä (lämpöä) ilman, että valon säteilyn määrä merkittävästi vähenee (n. 10 %). Vaikutus on huomattavissa, kun testataan lämpösäteilyä IR lampulla (lämpölamppu). Kun tavallinen lasi on täysin säteilyn läpäisevää, lämpösäteilyn vähennys on erittäin tehokasta IR-laseissa.

hammerglass, pentti lappalainen vasa finland sparade pengar genom att byta till hammerglass ir, lägre bränsleförbrukning

Alenna polttoainekustannuksia

"Säästin 1.100 euroa vuodessa vain vaihtamalla IR-laseihin..."

 

Pentti Lappalaisella on Vaasan ulkopuolella suuri turvemaa. Kesällä 2012 hän teki kokeen; toiseen kahdesta identtisestä Åkerman E-sarjan kaivinkoneesta asennettiin Hammerglass IR lasit kaikkiin ohjaamon ruutuihin. Koneilla oli samat työtehtävät ja ne ajoivat yhtä monta tuntia. Kaivurissa, jossa oli IR lasit oli 1.100 € alhaisemmat polttoainekulut, kuin tavallisilla laseilla varustetussa kaivurissa! Erittäin epätieteellinen tutkimus, mutta osoittaa merkittäviä säästömahdollisuuksia ohjaamon jäähdytysjärjestelmässä.

ASENNUS

Näin Hammerglass-vakiolasit asennetaan

Video on huoltopisteiden asentajien tekemä ja näyttää perusasennuksen. Asennus vaihtelee ajoneuvotyyppien, valmistuksen ja mallien mukaan. Jokaisen Hammerglass lasin mukana tulee yksityiskohtainen ja spesifinen asennusohje. Lue ohje ennen kuin aloitat asennuksen! 

Katso muut opasvideot