+358 (0) 50 325 6996 • info@hammerglass.fi
.
Kirkkonummentiellä sijaitsevaan ylikulkusiltaan tahdottiin kestävät, pitkän elinkaaren omaavat melukaiteet.
Hammerglass koristaa myös nauvontien meluseinää Hammerglass 12 mm silkkipainatuksella antaa elävän ilmeen ja seuraa kestävän kehityksen ajatusmallia.
Hervannan pohjoisakselilla, Tieteenkadulla on ainutlaatuinen siltarakenne. Aasiansilta on osa uutta siltaparia jotka siirtävät Hervannan valtaväylää.
Ännu ett resecentrum säkrat med Hammerglass i hisstorn, trappor och gångbro. Här fick vi nöjet att delta tidigt i dialogen med Trafikverket.
När Trafikverket skickade ut en förfrågan om en överlappande, stolpfri bullerskärm i gröna nyanser till projektet Förbifart Stockholm antog vi utmaningen.
Hammerglass som bullerskydd ovanpå tegelmur? Javisst, inga problem.
Hangon aseman länsipuolella sijaitsevaa ylikulkusilta on uusittu. Elinkaarensa päässä oleva vanha silta korvattiin uudella ja nykyaikaisella sillalla, jossa on huomioitu radan tuleva sähköistys ... Lue lisää
Vei og Trafikk i Bærums kommun, Norge, är nöjda efter att ha bytt till Hammerglass i en utsatt kur vid Eineåsen.
Nu står den första kompletta busskuren från Hammerglass på plats i Svedala, utanför Aggarpsskolan. Ett gediget statement mot vandaler – och för miljökampen.
Vi har pratat med Anna Anttonen på Svealandstrafiken efter sex månaders test av olika busskursglas. Hammerglass får klart godkänt utifrån flera aspekter.
Efter återkommande grov vandalisering ledsnade Malmö stad på kostnaderna och satte Zlatans leende bakom okrossbart Hammerglass.
60 trappsteg upp svävar gångbron över järnvägsspåren i Olskroken. Screentryck hindrar fåglarna att flyga in i de transparenta skärmarna.
Hammerglass-skivorna monteras redan i svetshallen, varefter hela konstruktionen transporteras till Södertälje och lyfts på plats.
Hammerglass är en del av Trafikverkets jätteprojekt ”Fyra Spår”, där södra stambanan mellan Malmö och Lund fördubblar sin spårkapacitet.
Säkrare för fotgängare och cyklister - Nobeltunneln i Malmö är numera upplyst och färgglad.
Traditionella skärmar i Hammerglass med högabsorberande akustikplattor i Hammerfoam minskar garanterat bullret.
The 750 m long noise reduction screen along E-22 in Kalmar has been completed on site.
All of the Hammerglass panels were being assembled on the ground, and then the complete 41 m passenger lounge was lifted into position.
Snyggt resultat tack vare Hammerglass konstruktörer! Vi gillar att skapa nytt utifrån kundens specifika tankar och önskemål.
Det 800 meter långa stänkskyddet längs Hägerstens-viadukten fungerar även som bullerskärm.
Under the direction of the designers, Hammerglass AB was given the opportunity to influence the design and technical solution for the translucent section of the bus terminal roof in Stockholm.
Aerial walkways, glass roof structures, elevators and escalators at Swedish travevel centre.
Merseytravel chose unbreakable Hammerglass to protect the Kirkby Bus Station in Liverpool from vandalism.
The construction is strength-calculated to allow for snow and wind load and wind load from trains.
Noise barrier with angled top, mounted on HFRHS posts. All panels were provided with horizontal earthing bars and each stage of the barrier was earthed separately.
A 45-degree bend at the top of all panels to reinforce the structure. This inward-facing bend in the barrier contributes to the effective reduction of low-frequency noise from trains.
The 15 m long tunnel is covered with large illuminated prints on both sides.
Illuminated Hammerglass panels in a previously dark and unsafe pedestrian subway.
The customer’s requirement: "The bridge shall be transparent and at night the panels shall be illuminated in blue light".
Savon Jälässä, teiden 559/16330 risteyksessä olevaan sääsuojaan kohdistui jatkuvaa ilkivaltaa. Lasit rikottiin ja kustannuksia siivous- sekä korjaustöistä kertyi satoja euroja.
Lähes 10 000 m2 Hammerglassin 12 mm melusuojaa asennettiin pylväsjärjestelmänä, Ahvenkosken sillalle Koskenkylä-Kotka tielle Suomessa.